DRC Nasıl Yazılır

Buradaysanız bir DRC yazmak istiyorsunuzdur.

Bir DRC yazmak istiyorsunuz, bunu sadece bir değil pek çok kere okumanızı tavsiye ederiz. Bir insan bunu kolayca unutabilir ve sizde insansınız. Bir DRC yazmadan önce DRC hakkında bilgi toplamalısınız (nesne sınıfları, daha önce yapılan DRC'ler vb.). Bu sayede daha iyi bir makale yaratabilirsiniz.

Bir DRC şu özellikleri taşımalıdır;

  • İlginç bir fikir,
  • okuyucuların DRC'yi anlamasını sağlayacak açıklayıcı yazımlar,
  • toksik düşünceleri içermeyen bir makale,
  • yazım kurallarına uyulmuş bir makale,
  • kısa ve saçma olmayan bir makale,
  • okuyucunun rahat anlayacağı bir makale.

İyi bir DRC için bu özellikler belgede taşınmalıdır. Bir DRC okuyucusunun aklına sinmeli onu düşündürmelidir. DRC yazılmadan önce onu pek çok kez sizde okumalı ve kendinizi okuyucu yerine koymalısınız. DRC hakkındaki düşüncelerinizi netleştirmeniz gereklidir. Eğer makaleniz içerisinde bilerek DRC sitesini açık bir şekilde kötülerseniz; kalıcı bana kadar çıkabilecek cezalar uygulanacaktır.

DRC yazımında acele etmemelisiniz, bolca vaktiniz vardır. DRC hakkında iyice düşünmeli, kusurlarını bulmalı ve o kusurlarını düzeltmelisiniz. DRC yazarken kendinizi sıkmamalısınız ve bolca hayal gücünüze zaman vermelisiniz. Aşağı tarafta daha detaylı bir şekilde nasıl DRC yazabileceğinizi öğrenin! (DRC yazacaksanız tüm sayfayı okumanız önerilmektedir.)

Giriş Bölümü

Başlangıç

Üst tarafta bulunan yazılar ne kadar önemli olsa bile bir okuyucu/yazar için detaylandırılmış değil, o yüzden sizin için bu kısmı oluşturmaya karar verdik, ne kadar uzun olsa bile detaylı bir şekilde okumanız ve gerekirse notlar almanız önerilmektedir. Öncelikle DRC'ye hoş geldiniz! Sizi burada görmek bizi çok sevindiriyor. Bu sayfadaysanız, sitede gördüğünüz korkutucu, rahatsız edici, komik veya sıra dışı makalelerden ilham almış ve kendinizinkini oluşturmak istiyor olabilirsiniz. Belkide buraya direk DRC yazma isteğiyle geldiniz! Kim bilir? Muhtemelen aklınızda harika fikirler var ve bu yazma kılavuzu, fikrinizin gerçeğe dönüşmesini sağlamak için burada. Evet bunu unutmayın! Her fikir gerçeğe dönüşebilir! Hiç aklınızda soru işaretleri oluşmasın, güzel bir anlatım ile her şeyi güzelleştirebilirsiniz!

Bu kılavuza sitedeki yalnızca birkaç makaleyi okuyarak geliyorsanız, geri dönüp okumaya devam etmenizi öneririz - sadece başlamadan önce burada yazdığımız şeyler hakkında iyi bir fikriniz olduğundan emin olun, kendinizi daha sonra beladan kurtaracağına emin olabilirsiniz. Eğer konuyu kavradıysanız ve kendinize güveniyorsanız, hemen şimdi yazmaya başlayabilirsiniz.

Biri Beyin Fırtınası Mı Dedi?

Evet! Başlıkta okuduğunuz gibi tam burası bir beyin fırtınası için olduğunu söyleyebilirim! Bir makale fikri üzerinde düşünürken, her zaman dikkate alınması gereken birkaç önemli nokta vardır:

  • Fikriniz ilginç ve orijinal mi?
  • Makaleniz mantıklı mı? En azından mantıklı bir içeriği var mı?
  • Yazdığınız makale DRC evrenine uygun mu?
  • Yazım kurallarına uyulmuş mu?

Bir makale veya hatta çok kaba (+18) bir makale tasarlarken bu dört sütunu göz önünde bulundurmanız şiddetle tavsiye edilir - unutmayın, en iyi makale türleri okuyucunun siz onlara her şeyi açıklamak zorunda kalmadan kavrayabileceği makalelerdir, makale bittiğinde okuyucunun aklında olmaması gereken soru işaretleri kalır ise okuyucunun beğenmemesine sebep olabilir. Ama unutmayın! Gizem eklemek saçma olmadıkça her zaman güzel ve eğlencelidir. Konseptinizi istediğiniz gibi ve geniş yapmakta özgürsünüz, sadece onu okuyacak tek kişi olmadığınızı unutmayın. İstediğiniz kadar uzun yazın, ancak uzun yazmak için makalenin temelinden ayrılıp saçmalamayın. Bazı kişilerin uzun makale okumaması bu makalenizin uzun olduğu için kötü olduğu anlamına gelmez. Bir makale ne kadar kısa olursa o kadar detaylandırılmamış olacaktır. Eğer detayı seviyorsanız, asla rotanızdan sapmayın.

Sahip olduğunuz makale veya fikir hakkında biraz geri bildirim/eleştiri istiyorsanız, Forumlar bölümünde veya Discord sunucumuz içerisinde topluluktan fikir hakkında geri bildirim isteyin; herkes yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır, ancak bazı haterlar veya kanser üyeler fikrinizi yerin dibine sokacak ve ne kadar iyi yanı varsa o kadar kötüleyecektirler, merak etmeyin! Moderatörlerimiz her zaman kendilerinin peşinde olacaklar. Ne kadar az kötü insan olursa o kadar huzur ve refah içerisinde oluruz! Ancak çok ayrıntılı olmasa bile her türlü geri bildirimin size çok faydalı olduğunu unutmayın hatta sadece size değil! Her kullanıcı için başkasına verilen bir geri bildirim olsa bile kendisine DRC yazmakta yardımcı olur. "Sıkıcı" denmesi, üzerinde çalışmak için çok fazla bir şey değildir ancak en azından bir şeyi düzeltmeniz gerektiğini belirtmektedir. Sıkıcı bir DRC okuyucunun okurken sıkılması ve tamamını okuyamaması anlamına gelmektedir. Bunu unutmayın.

DRCniz istediğiniz şekilde olmaz ise veya bozulur ise, üzülmeyin. Site içerisindeki herhangi bir kıdemli yazara, bilgili bir moderatöre, herhangi bir yazara sorun ve size her fikir konseptinin istemediğiniz bir şekilde hal alabileceğini söyleyeceklerdir, eğer fikriniz başarılı ve güzel ise size yardım edeceklerine emin olun, kötü olsa bile size geliştirmeniz için yardım edecektirler. Sakın kendinizi üzmeyin, biz yardım için her zaman buradayız. Eğer makaleniz hala kötü ise makaleye farklı bir açıdan bakmayı deneyin, gereksiz kısımları çıkartın ve anlamlı yazılar ekleyin, gerekirse makaledeki fikri DRC-XXX-1, DRC-XXX-2 diye ikiye ayırın ve daha detaylı yazmaya çalışın. Hala başaramıyorsanız tek yapmanız gereken fikri başkasına göstermek ve ona yazdırtmak veya tamamen silmek, sadece dalga geçiyorum, asla pes etmeyin. Ne kadar uğraş istese bile pes etmeyin ve devam edin. Ancak ne yaparsanız yapın iyileştiremiyorsanız makalenizden yeni bir fikir üretmeye çalışın, ve ana makalenin temelini taşıyarak en baştan başlayın.

Her zaman olduğu gibi, aldığınız bir eleştirinin daha az "yapıcı eleştiri" ve daha fazla "kişisel saldırı" olduğunu düşünüyorsanız, yardım için bir site veya Discord moderatörü ile iletişime geçmekten çekinmeyin.

Fikrinizi Genişletin

Fikrinizi Geliştirmek İçin Öneri Toplayın!

Yani, yazmak istediğiniz bir fikriniz var ve şu anda bu yazıyı okuyan kişi yani sen bunun potansiyeli olduğunu düşünüyorsun. Öyle mi? Hemen görelim! Şimdi gerçekten lanet olası şeyi yazma görevi geliyor. Sıklıkla ortaya çıkan birkaç DRC kategorisi vardır, bunlar yaygın korku/garip/eğlenceli kurgu makaleleridir ve biraz fazladan analiz etmeye değerlerdir. İstersen okumaya devam etmeye başlayabilirsin! Hazır ve heyecanlı mısın? Pek heyecanlı olduğunu sanmıyorum, ama benim gibi bilgiye doymaya hazır olduğuna eminim! Hazırsan hemen okumaya başlayalım.

  • Virüs veya bulaşıcı DRCler yazmak: Mutasyon hastalık ve benliğin kaybı, oldukça temel bir insan korkusudur ve bu nedenle çok çeşit korku medyası için oldukça yaygın bir türdür. Unutma seni öldüren bir hastalık… O kadarda korkutucu değildir, çünkü sonu her zaman ölümle biter, tek duymaya başladığın "ölüm" veya "can kaybı" olmaya başlar. Ölüm kesinlikle büyük bir gizemdir, ancak kesin bir… öngörülebilirliği vardır, evet bundan emin olabilirsin. İnsanları gerçekten bulaşıcı bir hastalıkla korkutmak/eğlendirmek/tatmin etmek istiyorsanız, vücudunuzun ve zihninizin kontrolünü kaybetmenin, doğrudan ölmekten çok daha fazla gergin ve içgüdüsel olarak tatsız olduğunu unutmayın. Ölüm son çare olmalı, hiç bir kullanıcı tek duyduğunun/okuduğunun ölüm kelimesi olmasını istemez. Hem kim bilir? Belki aramızda yakın zamanda ölen akrabası olan, tanıdığını kaybeden veya psikolojik sorunları olanlar olabilir, onlarda o acının yeniden doğmasını istemeyiz!
  • Cryptid DRCler yazmak: Sizi öldürmek için ormandan çıkan korkunç ve ürkütücü canavarlar, bir başka oldukça temel korkudur ve hiç bir şekilde yazmak için kötü bir konu değildir, ancak bu durumun konudan konuya göre değişebileceğinden emin olun, tutup Loki ve Thor'un vücutlarının birleştirildiği bir DRC yazmak uygun olmaz hatta saçma olur değil mi? Hatırlanması gereken şey, insanlar ürkütücü cryptidler hakkındaki yazıları… uhm, şey yani yazının icadından beri yazıyor. Canavar makaleleri harika olsa bile, artık orijinal bir halde yazmak hemen hemen zorunlu ve zorlayıcıdır - koca ayağı, deri gezginlerini veya kuş adamları yeniden canlandırmak artık o kadar da taze değildir, artık tekrar ve tekrar aynı canavarları görmek her insanı bunaltır.
  • Boyut Dışı DRCler yazmak: Bu makaleler, bilinmeyenden, karanlıktan ya da bizden çok daha büyük olan, temelde anlaşılamaz olan şeylerden duyduğumuz korkunun bir ifadesidir, mesela benim gibi karanlıktan korkan tonlarca kişi bulabiliriz. Ayrıca size acayip bir şekilde tuhaflaşmanız için öneriler veriyorlar, her zaman tuhaf olmak iyi değildir - bizim yaptığımız gibi aynı kurallara uymuyorlar. Biz ise kurallara uyarak daha iyi başarılar ortaya koymaya çalışıyoruz. Ancak yine de mantıksal olarak tutarlı olmaları gerekiyor, ne kadar mantıksız bir şey yazarsanız o kadar kısa sürede silinir ve en fazla etkiye sahip olmaları için bunları iyi açıklamanız gerekir, açıklama her zaman en önemli noktaların başında gelir, detaylandırılmış bir açıklama olmadan ortada bir DRC görmemiz mümkün olmazdı. Çünkü siz göremeden site kapanmış olurdu.
  • Dünya Dışı DRCler yazmak: Canavar korkusu ve bilinmeyenin korkusunun bir tür birleşimi olan dünya dışı varlıklar, yabancıların korkusunu temsil eder - yani dünya dışı olanların bizim üzerimizdeki korkusunu temsil eder, evet biraz ürkütücü değil mi? Aynı akşam olduğunda fenersiz bir şekilde köyde gezmek gibi. "Bak Cin uUuUuUu". Uzaylı istilası veya kaçırılma hikayeleri başka bir eski temeldir ve cryptidlerin yaptığı gibi aynı tür yanal düşünmeyi veya 'fikri' talep ederler - gerçekçi bir şekilde uzaylıların bizim gibi düşünmediğini belkide düşünemeyeceklerini unutmayın, kim bilir belkide uzayın dehşet verici karanlığının içinde gerçekten de uzaylılar yaşıyor. İyi değiller, kötü değiller, sadece öyleler, ama bir şekilde aklımızı kolayca kurcalıyorlar. Ve bu ürkütücü.

Bir Fikri Geliştirme

Bazen bir kavramın onu tam bir makale biçimine sokmak için biraz zorlamaya ihtiyacı vardır - DRC'niz olan "hikayenizin" bir başlangıcı ve bir sonu olabilir, bir ortağa bile ihtiyacınız olabilir. Makale yazmak köpek balıklarının olduğu tehlikeli sularda yüzmek gibidir, nasıl bir tepki alacağınızı bilemezsiniz. Endişe etmeyin! Tek ihtiyacınız olan sağlam bir plan ve bu süreçte size yardımcı olabilecek birkaç teknik var.

  • Fikriniz ile ilgili sizi en çok korkutan özellik nedir? Neden? Diğer insanları nasıl etkileyebilir?
  • Fikrinizi başkalarına gösterin, tepkilerine bakın, öneriler alın.
  • Fikriniz hakkında bilmediklerinizi bir kenara yazın - ve bam, bu şeyi anlamaya çalışan zavallı bir DRC evrenindeki siville aynı bakış açısıyla düşünüyorsunuz. Bu gizemler size fikir hakkında ne düşündürüyor?
  • Sizi çok ürküten veya korkutan korku filmi temalı veya tarihi veya olay veya kişi görüntüsü bulun. İsterseniz gerçek hayatta yaşanan kazalardan bile görüntüler alabilirsiniz. İyi bir görüntü veya makale içerisindeki bir ayrıntı görüntüsü, bir fikrin üzerinde büyüyebileceği ve gelişebileceği ana kayalardan biridir - Discord sunucumuz, her türlü gerçekten ürkütücü fotoğraf ve sanatı bulabileceğiniz mükemmel bir DRC İlham kaynağıdır sahiptir. Katılmak istiyorsun değil mi? O zaman vakit kaybetmeden katıl ve birbirinden eşsiz güzelliklere doğru yol al!

Yaygın Hatalar

  • Karalama - Bağlam = Kafası Karışık Okuyucular: Bazen, makalenin düzenlendiği veya değiştirildiği izlenimi vermek veya anormallik için geçmişte önemi olan şeyler eklemek için metninizin büyük parçalarını kesmek cazip gelebilir. Hatırlanması gereken şey, bunun neden evrende olduğunu her zaman açıklamanız gerektiğidir. Bir açıklama olmadan, düzgün bir anlatımı olmadan yazılan makaleler her zaman kaybeder. Sadece bir makale yazan bir araştırmacının bakış açısından yaklaşın, yani belgeye makaleyi geçirmeye çalışan bir araştırmacının gözünden yaklaşın - makalenin büyük bir bölümünü anında değiştirmek zorunda kalsaydınız, bunu neden yaptığınızı açıklamak istersiniz, değil mi? Sonuçta bir anda "bu kısmı çıkaralım" derseniz okuyucunun her zaman kafası karışacaktır. Sonuçta onlarında merak etmeye hakkı var.
  • Tehlike + Karmaşık Protokoller = Aşırı Tepki: Birçok yazar, varlığın sergilediği aşırı tehlikeler nedeniyle çok ayrıntılı ve aşırı karmaşık protokoller yazar. Çılgın sınırlama protokolleri tasarlamak eğlenceli olabilir, ancak zamanın %99'unda gerekli değildir. DRC Vakfı genellikle karmaşık nesneleri ezici, kör bir güçle karşılamaz. Her zaman basit, anlaşılır ve yönetilebilir tutun, saçmalamayın. Her zaman varlığı saklayabilmek için farklı yollar vardır. Lütfen bunu ciddiye alın ve saklama kısmını saçmalamayın, mesela gidip "DRC-XXX'e her gün 100 tane denek atmalıyız ve kapısında tanklar nöbet tutmalı" gibi saçma şeyler yazarsak hem beğenilmez, hemde sevilmez. Sizinde kariyeriniz kötülenmiş olur.
  • KELİME KELİME KELİME: Pek çok insan, bir DRC makalesinin daha profesyonel görünmesi veya daha ilginç olması için daha fazla bilgi koyma eğilimindedir, ancak aynı zamanda bu durum kafa karıştırıcı olabilir. Mesela ben aynı kelimelerin tekrar ve tekrar kullanılmasından hoşlanmayanlardanım, biri gelip bana "DRC 005 köpektir… DRC 005 kırmızı bir köpektir…. DRC 005 köpek türündedir" gibi saçma bir şekilde makale gösterirse kesinlikle bunu beğenmeyeceğimdir, çünkü detaylandırmak için aynı kelimeleri tekrar ve tekrar kullanılması kısa sürede sinir bozucu olabiliyor. Detaylandırmak istiyorsanız makalenize farklı açılardan bakın, neyi yazmadım ne eksik kaldı diye göz gezdirin. Karakteri tek kelime ile anlatıp geçmeyin, biraz daha detaylandırmaşa çalışın. Unutmayın, her zaman yazdığınız makalenin özensiz veya dağınık olmadığından ve okuyuculara verdiğiniz bilgilerin rahatça anlaşıldığından emin olun. Makalenizi anlatmanız için ek belgelere gerek duymayın, açıklama kısmında düz bir şekilde ve detaylı bir şekilde anlatın. Makalenizin tam olarak anlaşılması için çok karmaşık bilgiler gerekiyorsa ki bu durum makalenizin kötü olduğunu göstermez, bahsettiğiniz bilgileri açıklamak için bir dipnot eklemekten çekinmeyin. Kimsenin anlayamayacağı bir şey yazmaktansa dikkatli olmak ve hataları düzeltmek daha iyidir, asla unutmayın, her fikirde bir ışık vardır. Özellikle ben fikir ne olursa olsun kesinlikle sitede bir yer bulabileceğine inananlardanım.
  • Kanı Ürkütücü Tutun: Bir anormallikten etkilenen veya saldırıya uğrayan herhangi bir kişiye ne olduğunu karmaşık ayrıntılarla yazmaktan veya açıklamaktan kaçının. Karanlıkta bir sallanan sandalyenin arkasındaki giysi yığınının nasıl korkunç bir canavar gibi görünebileceğini biliyor musun? Burada da biraz aynı şey var - okuyucuya DRC'nizin ne yaptığına dair en ufak bir fikir verirseniz, o zaman hayal ettikleri şeyin düşündüğünüzden daha ürkütücü/daha korkunç ve dolayısıyla duygusal olarak daha emici olduğunu garanti edebilirsiniz. [VERİ GİZLENDİ] veya aşırı klinik dil, bu tür ayrıntıları gizlemek için iyi çalışır. Ayrıca makalenizin, bilim adamları tarafından belgelenen anomali hakkında olduğunu da unutmayın. Bu şeyleri her gün görüyorlar, bu yüzden bir karakterin kişisel yanıtını alıntılamıyorsanız, sansasyonel ifadelerden ve açıklamalardan kaçınmaya çalışın.

Makale

Yazarlara Öneri

Pek çok yeni yazar, sınırlama protokolleri yazmakta veya anlamlı sınırlama protokolleri oluşturmakta zorluk çekmektedir. Sınırlamaya yaklaşmanın kullanışlı bir yolu, protokolleri evrendeki birinin bakış açısından düşünmektir.

DRC dosyasına bakan bir koruma görevlisi, kendilerini ve sitedeki diğer herkesi güvende tutmak için bilmeleri gerekenleri görmek için kapsama bakmaktadır. Kapsama Protokolleri, çok önemlidir, bir varlığın o varlığın yaptığı her şeyi yapmasını nasıl engelleyeceğinizi öğreten şeydir kapsama protokolleri. Aslında yaptığı şey o kadar da önemli değil, ama onu durdurmak, kontrol altında tutmak çok önemli. Kapsama protokollerini kısa tutmanız gerekmez, istediğiniz kadar uzun yazın ancak saçmalamayın.

Okunamayanı Okumak

[ÇIKARILDI], [VERİ GİZLENDİ] ve hatta ██████████ gibi sözcüklere büyük ihtimalle rastlamış olabilirsiniz. Peki, ne anlama geliyorlar? Oldukça basit, bilgileri gizleme veya başka şekilde sansürleme girişimlerini temsil eden sözcükler olarak bilinirler. Gerçek dünyadaki hükümetler veya, özellikle de yabancı istihbarat teşkilatları gibi, DRC de bu sistemi yetkisiz okuyucuların bilmemesi gereken ayrıntıları okuyabilmesini engellemek ve önlemek için kullanır.

Bunların hepsi kurgu, yani bu sözcükler biraz farklı bir amaca hizmet edebiliyor. Bilgiyi okuyucu için belirsiz ve gizemli tutmak ya da gereksiz bilgileri atlamak için sansür kullanıyoruz. Sansür kesinlikle abartılabilir olsa da, DRC içerisinde yine de değerli bir yazma aracıdır.

İşte akılda tutulması gereken birkaç şey:

Yap

  • Önemli Olmayan, Gereksiz Olan Kısımları Sansürlemek: İnsanları öldüren bir araba hakkında bir makale okuduğunuzu hayal edin. Bir ayda toplamda kaç kişiyi öldüğünü bilmen cidden gerekiyor mu? Kilometre başına ne kadar benzin yaktığını bilmen gerekiyor mu? Muhtemelen hayır ancak makaleye ve yazarın yazım şekline göre durum değişebilir. Bu, bir makaleden çıkarılması gereken bir tür berbat etme veya temel olmayan ayrıntıdır.
  • Uygun Olmadığında İsimleri Sansürlemek: Çoğu zaman bir varlık üzerinde çalışan bir kişinin kimliği o kadar da önemli değildir - kesinlikle makale ile tesadüfen karşılaşan herhangi bir çalışanın bilmesi için yeterince önemli olmayan bir bilgidir. Genel bir kural olarak, bir makaledeki hikayeyle tamamen alakalı olmayan karakterlerin adlarını yeniden düzenlemeye değer. Ayrıca, isim bulmak veya düşünmek gibi şeylerden hoşlanmıyorsanız, sizi isim bulmak zorunda kalmaktan kurtarmış olacak.

Yapma

  • Saklama Protokolüneki Bilgileri Sansürlemek: Belirtildiği gibi, Sınırlama Protokolleri, söz konusu anomali üzerinde çalışan kişiler için hızlı başvuru kılavuzu gibidir. Hızlı başvuru kılavuzu, büyük kısımları gizlenmişse pek kullanışlı olmaz, değil mi? Sonuçta istediğine kavuşamamış olursun. Sınırlama Protokollerini sansürlemek genellikle oldukça saçma olarak kabul edilir ve bu durum yüzünden Sınırlama Protokollerini yeniden düzenlemek gerekir.
  • Bir Cümleyi Aşırı Derecede Yeniden Yazmak: Bir cümleyi aşırı derecede yeniden yazmak ve bu süreçte çok fazla duygusal etkiyi ve beğeniyi kaybetmek çok kolay olabilir. Mümkün olduğunca, okuyucunun boşlukları kolayca doldurabileceği ve sansürlenen kısımlarla ilgili kendi tahminlerini oluşturabileceği şekilde makale yazmaya çalışın.
  • Tüm Paragrafı Sansürlemek: Bu gerçekten yukarıdaki kısmın bir başka versiyonudur. Büyük bir sansürlü metin anlamsızdır, ve okurları sıkar. Okuma akışını bozar. Sansürlemelerinizi mümkün olduğunca küçük/kısa ve düzenli tutun, düzensiz bir yazı her zaman dibi görür.

Profesyonel Tutun

Makalelerin profesyonel görünmesi çok önemlidir ve bu şekilde de okunması gerekir. Evrende makaleler birinin işinin bir parçası olarak yazılır ve bu genellikle akademik bir iştir. Bu, DRC makalelerinin yalnızca araştırma belgeleri gibi görünmemesi, aynı zamanda araştırma belgeleriyle aynı klinik tonu koruması gerektiği anlamına gelir. Fakat klinik ton aslında ne anlama geliyor?

Pek çok yeni yazar, klinik tonun herhangi bir oyunda çok iyi puan alacak büyük, süslü kelimeler anlamına geldiğini varsayma eğilimindedir, ancak bu durum daha yanlış olamaz. Klinik ton hassasiyet demektir.

Kesinlik, mevcut duruma uyan ve okuyucu tarafından yanlış yorumlanması muhtemel olmayan veya olamayan kelimeleri veya ifadeleri kullanmaktır. Anlamı belirsiz veya hiç bir anlamı olmayan sözcüklerin seçilmesi, en azından yanlış yorumlanma olasılığı olduğu anlamına gelir ve bu olasılık her yanlış kullanımda yükselmektedir. Başka bir deyişle, kullandığınız kelimeler sadece tarif etmek istediğiniz tam ve uygun şey ile ilişkilendirilmelidir.

Kötü Klinik Tonu Örneği #1:

"DRC-XXX, inek boyutunda görünen dev bir karınca. Rahatsız etmediğiniz sürece tehlikeli değil."

Birçok farklı köpek türü dünyamız üzerinde bulunmaktadır. Ve burada "tehlikeli" ne anlama geliyor? Peki ya "rahatsız etmek"? Bu cümlede çok fazla belirsizlik var ve bu durum çok kötü.

Kötü Klinik Tonu Örneği #2:

"DRC-XXX, yaklaşık olarak ortalama bir köpekbalığı boyutunda devasa bir uzaylıdır. İnsan olan personel tarafından yaklaşılıp atlara itildiği durumlar dışında, düşmanca değildir."

Bu, yalnızca sorunu daha da kötüleştiren daha uzun kelimeler kullanılması dışında, birinci örnek kadar kötü. Ayrıca "atlara itildiğinde düşman kesiliyor" lafı ne kadarda saçma ve birinci örnekteki gibi birçok köpekbalığı türü dünyamız üzerinde bulunmaktadır! Kim yazı bu lanet şeyi!?!

Güzel Klinik Tonu Örneği #1:

"DRC-XXX örneği, görsel olarak Rhinotia hemistictus örneklerine benzeyen bir böceğimsi hayvandır. DRC-XXX örneklerinin 65cm uzunluğa kadar büyüdüğü gözlemlenmiştir. DRC-XXX genellikle insanlara karşı düşmanlık göstermezken, insanlar tarafından agresif bir şekilde kendisine yaklaşıldığında düşmancıl tavırlar sergilemeye başlamaktadır."

Sadece bu yazı size çok şey anlatabiliyor. Böceği andıran bir şey olduğunu ve nasıl bir böceğe benzediğini biliyorsun, güzel. Tam olarak ne kadar büyüyebileceğini biliyorsun, çok güzel. Bunun insanlara karşı normalde saldırgan olmadığını biliyoruz, olabilir. Tam olarak hangi koşullarda saldırgan hale geldiğini biliyoruz, buda çok güzel. İşte böyle, bu yazım şekli, çok güzel ve şahane!

İşte diğer örnekler:

Klinik Ton Olmayan Klinik Ton Olan
Uzayda giden uzay aracı Kısmen tamamlanmış olmakta olan uzay aracı şu anda Mars'ın yörüngesindeki günlük görevlerini tamamlamaktadır.
Gerçekten büyük, 5 mil genişliğinde ve 2 mil uzunluğunda Şu anki durumunda, nesne 8.04 km uzunluğunda ve en geniş noktası ise 3.2 km genişliğindedir.
Görünebilen hale getiren bir eşyayla kaplanmış Nesne, 0.03 cm kalındığında olan metal bir plaka ile kaplanmıştır.

Makalenin klinik ton olmayan versiyonu, anomalinin belirsiz bir yerini verir. Bu, ortalama bir kişi için yeterli olabilir, ancak gerçekten ona ulaşmaya çalışan biri için yararlı değildir. Klinik ton versiyonu, anomalinin daha somut bir yerini verir, okur daha rahat bir şekilde anomaliyi anlamış olur.

Klinik ton olmayan versiyonu "gerçekten büyük araba" diyor. Nasıl yani? Ayrıca, bilimsel olarak kabul edilmeyen ve dolayısıyla Kurum tarafından kullanılmayan "muhteşem birimleri" kullanıyor. Klinik ton versiyonu ise geminin boyutunu temiz bir şekilde belirtir, daha açık bir şekilde anlatır, kullanıcı daha rahat anlar.

Klinik ton olmayan versiyonu "asla ama asla görülmüyor" gibi bir şey söylüyor. Ama görünmez aslında ne anlama geliyor? Neden görünmez? Klinik ton versiyonu ise anomalinin nasıl ve neden kolayca görülemeyeceğini açıkça ortaya koyar.

Ek Bilgiler

  • Birinci şahıstan değil, üçüncü şahıstan bakın: Bir anomaliye atıfta bulunduğunuzda, onlara "DRC" olarak atıfta bulunduğunuzu unutmayın. Ancak, bazı insanların insansı bir DRC'ye atıfta bulunurken "o" terimini kullandığını gördük. Bunu Otorite açısından düşünün. Bunlar artık bireysel insanlar değil, cinsiyetleri hiç önemli değil, araştırılması ve kontrol altına alınması gereken anomaliler.
  • Not: Ancak bu, denekler, saha ajanları veya araştırmacıları içermez. Onları isimlerine, pozisyonlarına ve cinsiyetlerine göre makaleye geçirirsiniz.
  • Okunaklı tutun: Gereksiz kalın veya italik yazılardan kaçının ve paragraflarınızı kısa tutmak gibi basit şeyler, bir makalenin iyi okunmasını sağlamada uzun bir yol kat edebilir. BÜYÜK metin bloklarından veya büyük metin bölümlerinden kaçınmaya çalışın.
  • Rakamlara ihtiyacınız yok: Birçok makale, özellikle de kapsama prosedürleri söz konusu olduğunda, her şeye sayı verme veya numara verme konusunda aşırıya kaçıyor. Bu her zaman gerekli bir şey değildir. Sayı veya rakam yazacaksanız gerekçeli tutmayı unutmayın - bir araştırmacının bir şeyin tam olarak ne kadar kısa olduğunu bilmesi gerekir mi? Ya da ne kadar hafif?
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License