Yeni başlayanlar için Kılavuz

DRC Wiki'ye hoş geldiniz! Bu kılavuz, sıradan bir okuyucudan site üyesine geçmenize yardımcı olacaktır. İlk önce şunu unutmayın:

DRC Wiki'de yayınlanan tüm eserler, aksi belirtilmedikçe, hayal ürününden oluşmaktadır. Bu bir Rol yapma sitesi kesinlikle değildir. DRC gerçek hayatta hiç bir şekilde mevcut değildir.

Şimdi, isterseniz başlangıçtan başlayalım.

  1. Wikidot üzerinde bir hesap oluşturun. Bunu yapmak için buraya gidin.
  2. Başvurunuzun onaylanmasını sağlamak için, bu kılavuzun tamamını okumanız gerekmektedir, okuduktan sonra Siteye Katılın sayfasına gitmeyi ve başvurunuzu göndermeyi unutmayın.

Herhangi bir şey yapmadan önce Site Kurallarını bilmenizi ve herhangi bir DRC makalesi yazmadan önce DRC Nasıl Yazılır'ı okumanızı büyük bir içtenlikle bekliyoruz.

Site İçerisi Davranışlar

Her zaman site içerisindeyken şunu hatırlayın:

Toksik olmayın.

Moderatör veya Adminleri veya Kullanıcıları taciz etmeyin: Herhangi bir moderatöre veya admine hatta kullanıcıya hakaret, sözel taciz gibi kötü davranışlarda bulunmak kesinlikle yasaktır, sonucu siteden kalıcı ban olacaktır. Bunu asla unutmayın, insanlara sözel taciz uygulanmasını hiç ama hiç hoş karşılamıyoruz.

Moderatör ve Admin bildirilerini okumayı unutmayın: Gönderilen bilgiler çoğunlukla önemli olmaktadır. Herhangi bir bildiriyi bile okumamak site içerisindeki yeniliklerde geriye gitmenize sebep olabilmektedir. Eğer cidden gereksiz olan bir moderatör/admin bildirisi görür iseniz bize bildirmeyi unutmayın.

Forum Kullanımı: İllegal yazılar yazmayın/illegal içerikler paylaşmayın, herhangi bir kişiyi veya kişileri bilinçli bir şekilde kötüleyecek yazılar yazmayın. Hiç kimseye hakaret etmeyin. Birbirinize saygılı olun. Spam atmayın. İnsanların özel bilgilerini almaya çalışmayın. Herhangi bir kişiyi maddi/manevi açıdan dolandırmaya kalkışmayın. Burada yazan her bir kuralın ihlali durumunda kişiye davaya kadar çıkabilecek ağır işlemler uygulanacaktır.

  • Makale Eleştirileri: Makaleleri gereksiz yere kötülemeyin, yazara yardımcı olmaya çalışın, her zaman iyi kalpli olun, özellikle birbirinize saygılı olun. "Bu kötü" veya "bu güzel" gibi yazılar yazıp geçmeyin, daha detaylı olun, hataları teker teker yazın ve yazarı aydınlatın. İyi ise neden iyi olduğunu, kötü ise neden kötü olduğunu yazın.
  • Normal Forum Kullanımı: Normal forum içerisinde yazılar yazmak eleştiri formundan biraz daha farklıdır. Normal forum içerisinde kişilere saygılı olun, konuya odaklı yazılar yazın, konudan sapmayın, kişilere hakaretlerde bulunmayın, farklı bir konu konuşacaksanız kendi formunuzu oluşturabilirsiniz veya discord sunucumuza katılarak daha rahat şekilde istediğinizi konuşabilirsiniz. Unutmayın, her zaman kişilere saygılı olun.

Editleme: Sizi siteye yazmaya ve katkıda bulunmaya her zaman güzellikle teşvik ediyoruz. Aynı şekilde mevcut sayfaları düzenleyerek siteye katkılarda bulunabilirsiniz. Unutmayın: Yaptığınız her düzenleme, Son Değişiklikler sayfasındaki herkes tarafından görülebilir.

  • Küçük Düzeltmeler: Küçük Düzeltmeler dilbilgisi, yazım veya noktalama düzeltmelerini içermektedir. Değişiklik bir cümlenin anlamını tamamen değiştirmediği sürece düzenlemede herhangi bir sorun yoktur. Birazdan okuyacağınız yazı ş.i.f.r.e.d.i.r. Site içerisindeki her bir kurala uyacağıma dair söz veriyorum ve ihlal yaparsam sonuna kadar haksız olduğumu kabul ediyorum. Bir kelimenin kasıtlı yani bilinçli olarak yanlış yazılmasını, biçimlendirme tuhaflığını veya alternatif bir yazımını (renk vb.) değiştirmeyin ve değiştirmeye de kalkışmayın. Düzenlemenize izin verilip verilmediğini moderatörlere discord üzerinden sorarak öğrenebilirsiniz.
  • Büyük Düzeltmeler: Büyük Düzeltmeler, cümleleri değiştirmeyi veya eklemeyi, resimleri değiştirmeyi veya diğer kavram değişikliklerini içermektedir. Amacınız vandalizm yerine "yardım etmek" olsa bile, bu düzenlemeler için yazardan izin almanız gerekmektedir. Orijinal yazar gitmiş ise, bir personelden izin istemeniz gerekmektedir. Herhangi bir yetkisiz düzenleme vandalizm olarak görülebilir ve disiplin cezasına tabi olabilmektedir.

Spam: Herhangi bir site sayfasında spam yapmayın ve yapmaya da kalkışmayın. Discord sunucumuz üzerinde spam yapmayın. Site ve discord üzerinde spam yapılması kalıcı ban olacaktır. Spam yapmanız gerçekten de siz ne kazandıracaktır? Kimseye bir etkiniz olmayacak. Bir katkınız olmayacak. Yapacaksanız bile 2 kere düşünün.

Hesabınız ve Profiliniz: Profilinize gerçek görüntünüzü koymayın. Hesabınızdan reklam yapmaya çalışmayın. Profilinize herhangi bir link yazmayın. Kendinizi kötüleyecek yazılar yazmayın.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License